کد مطلب:314836 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:191

یا حضرت عباس نجاتم بده
یكی از فامیل های محترم به نام آقای سید حیدر حسینی (بانی شب 19 رمضان و 13 رجب) نقل كرد:

عبدالله قریه دار (ارباب) یكی از سرمایه دارها و ارباب های سنی منطقه دهمرده مسجد سبز، (از توابع سنگ چارك) بر اثر حادثه ای از سر قله كوه دهمرده، پایش می لغزد و به سمت دره ای كه دارای چند صد متر ارتفاع بوده، سرازیر می



[ صفحه 371]



شود. در همان حال چند بار صدا می زند: «یا ابی بكر، یا عمر، یا عثمان، نجاتم بدهید!» اما خبری نمی شود. نزدیك پرتگاه كه می رسد، یك باره از صمیم قلب فریاد می زند: «یا حضرت عباس نجاتم بده، حفظم كن، فلان گاو شخم زن را كه جهت كشاورزی لازم دارم، نذر شما می كنم.» تا آقا را صدا می زند. یك دفعه پایش به پشت سنگی برخورد می كند؛ با سینه خیز و تلاش، خود را به سطح همواری می رساند. وقتی به خانه باز می گردد، جریان را برای زن و بچه و اقوامش تعریف می كند.

سپس یكی از علمای آب كلان (مرحوم حاج شیخ علی زفر عرفانی) را دعوت می كند؛ گاو نذری را ذبح نموده، كلیه مردم دهمرده را فرا می خواند و بعد از مراسم روضه حضرت قمر بنی هاشم مردم را نهار می دهد. این كرامت بر سر زبان های مردم دهمرده و آبادی های هم جوارش مشهور است به همین خاطر بچه های اهل سنت آن نواحی در حسینیه شیعیان مسجد سبز شركت می كنند و در عزاداری ها نوحه می خوانند. مؤمنین از مرحوم والد ما (عارف به الله حضرت آقای دهنه بلخابی ره) می پرسیدند: با نوحه خوان های سنی چگونه رفتار نماییم؟ ابوی می فرمود: نوحه خوان های سنی مذهب را بیش تر تشویق و احترام كنید و پول بدهید، تا حب اهل بیت (علیهم السلام) در دل هایشان قرار گیرد و رفته رفته جزو شیعیان و پیروان معصومان محسوب شوند.